تپه پاجی
تپه پاجی
ساعت | بازدید : 1214 | | ( نظرات )

همانطوريکه مشاهده کره زمين -اين کره آبي رنگ- از فضا براي هر انساني زيبائيهاي خاص خودش رو داره و آدم رو به وجد مياره ديدن منطقه دودانگه از نمائي  بالاتر از سطح زمين اونقدر جالب و چشم نوازه که نميتونم بي تفاوت از کنارش بگذرم. يکي از اين مناظر زيبا تپه هاي سبز رنگ منطقه است تپه هائي که حرفاي زيادي واسه گفتن داره. 

 

   اما در فاصله ۶ - ۵   کيلومتري نواحي شمالي رشته کوههاي البرز تپه اي به ارتفاع حدود 1300 متر و به طول 12 کيلومتر  وجود داره که از پشت آبهاي شيرين رود روستاي خرم آباد شروع و تا پشت روستاي پاجي و ميانا ادامه داره. اين تپه يکي از بي نظير ترين تپه هاي اين منطقه هست از اين جهت که کمتر تپه اي به اين درازا و با يک ارتفاع يکسان بتونين در اينجا پيدا کنين تپه اي که با يک چين خوردگي متوازن و يکپارچه مثل يک موکت سبز رنگ جمع شده و به اين فرم در اومده.اينو ميگم چون اکثر تپه هاي اين منطقه-مخصوصا تپه هاي پشت روستاي سرکام و پاردکلا- درهم رفتگي هاي زيادي دارن. شايد دليل چين خوردگي يکدست اين تپه ، نيرويي هست که تماما در يک جهت و عمود بر رشته کوههاي البرز بهش وارد شده.همانطوري که توي  عکس بالا نشون داده شده اين تپه به همراه 2يا چند تپه ديگه بطور موازي با رشته کوه البرز تحت يه نيروي بسيار بسيار عظيم شکل خورده و تغيير شکل دادند.وسعت این تپه در حدود ۳۰۰۰ هکتاره که حدود  ۱۲ کیلومتر مکعب  حجم و شاید چیزی در حدود ۳۰ میلیارد تن هم وزنش باشه. خط الراس تپه ها(نوک تپه) در عکس بالا  با خطوط قرمز و تپه پاجی هم با یک خط سفید رنگ  و جهت  نیروی فشاری هم با خط سیاه مشخص شده.در عکس زیری هم پرفیل طولی(برش ) تپه با کد ارتفاعی نمایش داده شد. 

 

 



برچسب‌ها: تپه پاجی ,

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرزمین یاسهای سپید و آدرس pajema.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.